Vyřezání plechu pod wide body blatniky
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Vyřezání plechu pod wide body blatniky
Stavoval jsem se dnes u marata, řešil jsem tam s klukama lamináty. Máte nějaké poznatky k vyřezávání blatníku pod laminátem? Má to smysl řešit u auta, ve kterém není v plánu instalace klece, alespoň ne uplné?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky
Vnejsi plechy mas jen design. 1mm hlubokotazny plech nic neudrzi.
Pri narazu je vsechna prace na tvrde strukture uvnitr.
Pri narazu je vsechna prace na tvrde strukture uvnitr.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky
woyta a tu ma s13 kde ? a nejde o naraz ale o jízdní vlastnosti (torzní tuhost ) ten plech funguje jako celek
nové kastle je něco jiného tam nosné věci se dělají v vysokopevnostních plechu takže okolní nejsou tolik třeba když bězný HT plech DC01+N ma pevnost v tahu cca 280MPa ale třeba vysokopevnostní plech mají přes 1000MPa na 1mm2
Miro pokud to tam neces řešeni je... muže to být rovný a z prosazenýma dírama ale bez plechu to vůbec nepřipadá v úvahu..
nové kastle je něco jiného tam nosné věci se dělají v vysokopevnostních plechu takže okolní nejsou tolik třeba když bězný HT plech DC01+N ma pevnost v tahu cca 280MPa ale třeba vysokopevnostní plech mají přes 1000MPa na 1mm2
Miro pokud to tam neces řešeni je... muže to být rovný a z prosazenýma dírama ale bez plechu to vůbec nepřipadá v úvahu..
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky
http://abload.de/img/sxbodytnrb1.jpg
Struktura se za ty roky zas tak moc nemenila.
Je fakt, ze dnes pouzivame par vyztuh navic a vice se pouzivaji plechy tvarene za tepla.
Ale s tuhosti S13 kastle mas pravdu. 25let trapeni svaru a plechu udela sve. Tam i malo dela moc. Ale na krut vice nez vnejsi plech by pomohla sedanova pricka kufru.
Nekde jsem videl krizovou rozperu zadnich tlumicu propojenou s poloramem. Touhle cestou bych se asi casem chtel vydat.
Struktura se za ty roky zas tak moc nemenila.
Je fakt, ze dnes pouzivame par vyztuh navic a vice se pouzivaji plechy tvarene za tepla.
Ale s tuhosti S13 kastle mas pravdu. 25let trapeni svaru a plechu udela sve. Tam i malo dela moc. Ale na krut vice nez vnejsi plech by pomohla sedanova pricka kufru.
Nekde jsem videl krizovou rozperu zadnich tlumicu propojenou s poloramem. Touhle cestou bych se asi casem chtel vydat.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky
ano to by pomohla ja jen poukazuju že dříve se používal kastle jako celek dnes jsou nahrazeny plechy pevnějšíma a vnější ne tolik třeba
uz i golf 4 má nosníky z vysokopevnostního plechu... 20tun dozer to nenatáhne proste na to nemá po uvolněni se vratí deformace z5 staré auta se natahovala normálně
uz i golf 4 má nosníky z vysokopevnostního plechu... 20tun dozer to nenatáhne proste na to nemá po uvolněni se vratí deformace z5 staré auta se natahovala normálně
Naposledy upravil(a) mara_m dne 05.01.2016, 19:40, celkem upraveno 1 x.
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky
No pricniky by se nemeli rovnat ale menit. U Golfu 4 byl predpis, ze pricnik musi snest predni naraz o sile 40 000kn bez deformace. Tvarej se myslim za teploty 600st ale nejsem si tim jistej.
A na tuhle hodnotu se ladi u vyztuha narazniku pro drobne kolize.
A na tuhle hodnotu se ladi u vyztuha narazniku pro drobne kolize.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky
ano měnit se musejí a nesmějí se svářet cecokem maximálně bodovat v dírách ... dřive se ale běžně nosniky natahovali dnes to už nejde nesmějí se ani svařovat že by se třeba 20cm vyřízlo a svařilo kvůli změně struktury materiálu a tím pevnosti
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky
dnes jsou v modě termomechanicky tvářene oceli (ohřev asi 950 °C vyvalcovaní/tváření a pak vcelku rychle chlazený tim dostanou pevnost i 1650MPa oproti 280MPa stare DC01+N sakra dost ) ale sváření teto oceli je složité nesmí se do ní vnést moc tepla nebo dojde k nevratnému poškozeni materiálu který ztratí svojí pevnost
tim bych toto asi uzavřel at tu neděláme velké OT k dotazu mirka ja bych to nedoporučoval u s13
tim bych toto asi uzavřel at tu neděláme velké OT k dotazu mirka ja bych to nedoporučoval u s13
Naposledy upravil(a) mara_m dne 06.01.2016, 10:49, celkem upraveno 1 x.
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky
ok diky za info kluci
zadni vyztuha do X, vcetne vyztuha do mist upevneni zadnich pasu je v planu. Ram delat zatim nechci, maximalne poloram.
zadni vyztuha do X, vcetne vyztuha do mist upevneni zadnich pasu je v planu. Ram delat zatim nechci, maximalne poloram.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky
Valcovanejch profilu moc na aute nenajdes. Vicemene prahy, vyztuhy dveri a vyztuhy narazniku. Zbytek uz ma slozitejsi tvary.
Docela se ted casto objevuje hydroforming. Ale zatim to je draha sranda.
Ale stejne to pomalu smeruje ke kompozitum.
Docela se ted casto objevuje hydroforming. Ale zatim to je draha sranda.
Ale stejne to pomalu smeruje ke kompozitum.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky
proto píšu valcované/tvářené
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky
Plechy co se valcujou uz pomalu jinak tvaret nejdou.
Ve skodovce tedka zacne jeste sranda s hlinikem. Nakoupili se nove servo lisovaci masiny, tak jsme zvedavi co nam vyroba dovoli.
Ve skodovce tedka zacne jeste sranda s hlinikem. Nakoupili se nove servo lisovaci masiny, tak jsme zvedavi co nam vyroba dovoli.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky
TSSS to ma paradneMirek píše:Stavoval jsem se dnes u marata, řešil jsem tam s klukama lamináty. Máte nějaké poznatky k vyřezávání blatníku pod laminátem? Má to smysl řešit u auta, ve kterém není v plánu instalace klece, alespoň ne uplné?
forum/viewtopic.php?f=151&t=21249&start=285
HĽADÁM NOVÉHO SPONZORA
race-shop.sk
KENTOYA PRODUCTS
R-MAX s.r.o
race-shop.sk
KENTOYA PRODUCTS
R-MAX s.r.o
Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky
woyta psal jsem ze jsou v mode termomechanicky zpracovane oceli valcování /tváření jsem mel na mysli všeobecně a je jedno zda to je plech (který je valcovaný i hlubokotažné plechy se vyrábějí valcováním a za studena ) či traverza na stavbě a nebo tvářený plech pod lisem (jen výlisek samotný plech se vyrábí válcováním ) princip termomechanicke oceli je stejný .....
ale to je už velké OT možná by bylo lepší založit jinde téma
ale to je už velké OT možná by bylo lepší založit jinde téma
CNC výpalky laser ,plasma a autogen