nastavenie budikov
nastavenie budikov
Ake hranicne hodnoty by som si mal nastavit na budikoch na S13.Minimalny tlak oleja,maximalna teplota oleja,a max EGT
CA18det,GT2871,1,3bar,sard660,walbro,AFM 300zx,nistune,VLSD
Re: nastavenie budikov
minimalny tlak si daj 0,7bar, max teplota oleja - ja mam 120 stupnov nastavene ale jazdim drift, egt netusim
RS13, motor komplet GO by Kentoya, FMIC Avia, walbro 255, otvorene sanie, nerez zvody, 3" nerez vyfuk od turba, alternativne FPR, tlak 0,6b, predne brzdy S14, 16" white Borbet, vrtane kotuce, chladič 180SX, rozpery, podvozok KYB + Tein, polyuretany na celom aute, napravy komaxit, budik na tlak turba, Nardi náboj na OMP 350mm
Open diff drifting
Open diff drifting
Re: nastavenie budikov
Já myslel, že max teplota oleje záleží na oleji, ne na tom, jestli jezdim drift, grip, nebo pro rohlíky.Tosho píše:minimalny tlak si daj 0,7bar, max teplota oleja - ja mam 120 stupnov nastavene ale jazdim drift, egt netusim
S15 - JDM
Re: nastavenie budikov
tak urcite tam ma min. 10w40 a ked sa na tom vozi normalne, mozno trosku sviznejsie pochybujem ze bude mat olej 120. A ked ma este chladic tak uz vobec ne. Tak naco tam zabije hodnotu na ktoru sa nema sancu dostat.
RS13, motor komplet GO by Kentoya, FMIC Avia, walbro 255, otvorene sanie, nerez zvody, 3" nerez vyfuk od turba, alternativne FPR, tlak 0,6b, predne brzdy S14, 16" white Borbet, vrtane kotuce, chladič 180SX, rozpery, podvozok KYB + Tein, polyuretany na celom aute, napravy komaxit, budik na tlak turba, Nardi náboj na OMP 350mm
Open diff drifting
Open diff drifting
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: nastavenie budikov
Přesně jak říká Awatar, je to odvislé od viskozity oleje. Viz tabulka dole.
.................(podchlazený olej).....(optimální teplota).....(limitní teplota)
................Temp. for 30cSt (Deg. C)...Temp. for 15cSt.......Temp. for 10cSt
5W/40..................71...........................9 0........................117..............
10W/40................70...........................99. .......................118...............
10W/50................80...........................109 .......................130..............
10W/60................89...........................119 .......................142..............
One of the biggest mistakes modified car owners make is to cool the oil to 90degC or less and use a thick oil like 10w-60.
Důležité je také sledovat teplotu chladicí kapaliny motoru, protože přes výměňík olej-voda se ohřívá pak i od oleje chladicí kapalina. Obecné rozsahy provozních teplot chladicí kapaliny:
85-90°C
• běžná teplota
100°C
• trochu zvýšená, běžné za horkých letních dnů
105°C
• zvýšená teplota, krátkodobě akceptovatelné bez nebezpečí
105-110°C
• dlouhodobě pro motor nebezpečná teplota, zvýšená zátěž pro motor
Samozřejmě že se sériovým budíkem teploty chladicí kapaliny toho moc nezjistíte....
.................(podchlazený olej).....(optimální teplota).....(limitní teplota)
................Temp. for 30cSt (Deg. C)...Temp. for 15cSt.......Temp. for 10cSt
5W/40..................71...........................9 0........................117..............
10W/40................70...........................99. .......................118...............
10W/50................80...........................109 .......................130..............
10W/60................89...........................119 .......................142..............
One of the biggest mistakes modified car owners make is to cool the oil to 90degC or less and use a thick oil like 10w-60.
Důležité je také sledovat teplotu chladicí kapaliny motoru, protože přes výměňík olej-voda se ohřívá pak i od oleje chladicí kapalina. Obecné rozsahy provozních teplot chladicí kapaliny:
85-90°C
• běžná teplota
100°C
• trochu zvýšená, běžné za horkých letních dnů
105°C
• zvýšená teplota, krátkodobě akceptovatelné bez nebezpečí
105-110°C
• dlouhodobě pro motor nebezpečná teplota, zvýšená zátěž pro motor
Samozřejmě že se sériovým budíkem teploty chladicí kapaliny toho moc nezjistíte....
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Re: nastavenie budikov
Po montazi olejoveho chladica s termostatom MOCAL sa mi teplota pri predpisovej jazde nedostane nad cca 80°C a to mam olejovy chladic zakryty aby nan nefukalo.Pri booste a ostrej jazde max 97°C.Ked chladic odokryjem obe teploty su nizsie o cca 7-10°C Na olej 10w40 su to neni nizke cisla?Vyraba sa aj termostat s teplotou otvarania aj o nieco vyssou alebo nie?Aby som to nemusel zakryvat.Bez chladica budik ukazoval 97-max115
CA18det,GT2871,1,3bar,sard660,walbro,AFM 300zx,nistune,VLSD
Re: nastavenie budikov
Puvodni vymenik voda/olej jsi odstranil?
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
Re: nastavenie budikov
nie to by sa olej neskoro ohrial,a by mal prudke vykyvy nie?
CA18det,GT2871,1,3bar,sard660,walbro,AFM 300zx,nistune,VLSD
Re: nastavenie budikov
tak nikto nema terostat z vyssou teplotou otvarania?
CA18det,GT2871,1,3bar,sard660,walbro,AFM 300zx,nistune,VLSD
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: nastavenie budikov
myslis na olej bo vodu? ak mas problem s nizkou teplotou oleja tak vyhod chladic.sx200 píše:tak nikto nema terostat z vyssou teplotou otvarania?
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Re: nastavenie budikov
oleja samozrejme.chladic vyhodit nechcem lebo by sa to moc hrialo zas.Len som chcel zistit ci sa vyraba aj z vyssou teplotou otvarania ako standart
CA18det,GT2871,1,3bar,sard660,walbro,AFM 300zx,nistune,VLSD