Stránka 1 z 3

pretlak v olejovom systeme-pokracovanie

Napsal: 23.11.2005, 11:11
od raddy
nasiel som nejake nove informacie....
pokial je problem pretlacania oleja cez kryty vaciek do sania pri vysokych otackach, moze to byt sposobene nasledovnym:
ca18det ma pomerne maly odtok oleja z hlavy spat do vane. pri vysokych otackach (a vysokom tlaku oleja) olej nestaci odtekat do vane, hromadi sa v krytoch vaciek odkial je pretlacany do sania a zaroven je vo vani malo oleja.
Napada ma, ze v mojom pripade by to mohlo byt takto, kedze problem s pretlakom oleja v krytoch vaciek som mal zasadne pri prevadzke vo vysokych otackach.....
Odporucaju zvacsit odtok z hlavy, ale napada ma, ci pri nizsich otackach nebude odtok prilis velky a v hlave bude malo oleja....
Zdroj je australske silvia forum.

Toz, spekulujte fesaci...

Napsal: 24.11.2005, 21:57
od Kentoya
touhle otázkou se zabývám delší dobu, ale zatím jsem o ní nepsal, můj názor je, že hodně zničenejch motorů (zadřený, utrhlá ojnice atd) je hlavně kvůli tomu, že motor, při vysokých otáčkách, nemá čím mazat, protože veškerej olej je v hlavě (ve vačkách), nebo prostě nahoře
původně, jsem uvažoval takto:
1,dát větší olejový fitr a chladič oleje, abych zvětšil množství oleje, a tím pádem, by se prodloužila doba výměny oleje, nedocházelo by k přehřívání oleje jenže co když se všechen olej zase natlačí do hlavy
2,uvažoval jsem dál, což zvětšit restriktor u turba v domění, že větší průtok oleje turbem, za cenu nižšího tlaku by neměl vadit - od tohoto mne však zrazují raddyho připomínky, že by to nemuselo být dobré a tak jsem na vážkách
3,začal jsem uvažovat o odvodu oleje z vaček no jo ale o kolik, protože vačky (i turbo) jsou po šálech, druhou nejvíc namáhanou součástí motoru

tož a včil babo rad

Napsal: 24.11.2005, 22:11
od blázen
nebylo by na škodu vymyslet nějaké vhodné chlazení oleje(chladič) ,pak by se i objem oleje zvětšil

Napsal: 24.11.2005, 23:34
od Spike
Ja si myslim, že hlava nemá zas až tak velkej objem pro olej, počítam že se do ní vejde tak cca 1,5l. A kdyby se udělal náporovej chladič oleje a trochu zvětšila vana, tak by se klidně mohla hlava zaplnit celá, ale tento úbytek by se vykompenzoval větším objemem vany( více oleje) a to vše dokonce i za stejného tlaku oleje.Prostě a jednoduše bych vanu(objem) zvětšil o to, co se asi tak přibližně vejde do hlavy a mělo by to šlapat. A k tomu navíc jako bonus ten chladič do př. nárazníku, aby se to lépe chladilo.

Napsal: 24.11.2005, 23:40
od Spike
blázen píše:nebylo by na škodu vymyslet nějaké vhodné chlazení oleje(chladič) ,pak by se i objem oleje zvětšil
Mám pocit, že objem by se zvětšil, ale byl by nevyužitelnej, protože, by zůstala stale stejna hladina. Musel by si nalejt více oleje, aby si na měrce měl původní hladinu. Podle mě by se tímto zlepšilo nejen to chlazení oleje vůči vzduchu přes chladič (ten standartní je nedostačující pro větší zatížení), ale i celková tepelná výměna v oběhu motoru. Je to plus, ale neřešilo by to asi výše uvedenej problém s úbytkem oleje ve vaně při větším zatížení. Ale možná se pletu.

Napsal: 24.11.2005, 23:43
od No_name
Jen by to tu vanu chtělo zvětšit nějak chytře,ale to se domyslí :D

Napsal: 24.11.2005, 23:45
od Spike
:wink: To určitě, už sem někde viděl, jak jí zvětšovali, možná bych i našel fotku. 8) Musí se hlavně rozšířit před nápravou ve spodní části.

Napsal: 24.11.2005, 23:50
od No_name
No právě Obrázek

Napsal: 24.11.2005, 23:57
od Spike
Podle toho, co jsem viděl, by to neměl bejt zas až tak velkej problém, jen to chce mít sváření trochu v ruce :wink:

Napsal: 25.11.2005, 08:40
od raddy
Bingo, pani! :wink:
Zvacsenie vane jeten spravny krok a samozrejme pouizitie vacsieho mnozstva oleja. To vyriesi nedostatok oleja vo vani. ale neriesi to pretlacanie oleja cez ventilaciu vaciek (ak je ho tam moc...)
Ako na vanu?
Na boky vane treba navrtat cca 10mm diery. Potom tam kde su diery navarit dodatocne bocnice. Celkovy objem bude okolo 5L. Tie diery su tam kvoli tomu, aby olej nebol odstredivou silou len na jednej strane vane, ale aby postupne cez tie diery pretekal a tym bola stale hladina pod sacim kosom pumpy.....

Napsal: 25.11.2005, 08:42
od blázen
až začne seriová výroba jednu vanu koupim :lol:

Napsal: 25.11.2005, 09:36
od Hynek
jo chtělo by to něco takovýdleho, todle je bohužel na SR20 ...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NISSAN-2 ... 3697QQrdZ1

Napsal: 25.11.2005, 09:59
od raddy
ziadny strach, pani. kym sa snehulaci roztopa, bude hotovy prototyp.....

Napsal: 25.11.2005, 10:49
od tamo
A co takto sucha olejova vana. Olej by sa nachadzal v oddelenej nadrzi a tam ho mozes mat kolko chces.

Napsal: 25.11.2005, 22:30
od Kentoya
suchá olejová vana - dobrej nápad, zbytečně složitý řešení, ale nic proti

zvětšit vanu - taky dobrý, ale když dám větší oilfilter a chladič oleje, tak zvýším objem o kolik budu chtít a navíc budu olej chladit, takže dle mého soudu to je to pravý ořechový

ale stále to neřeší problém """"ca18det ma pomerne maly odtok oleja z hlavy spat do vane. pri vysokych otackach (a vysokom tlaku oleja) olej nestaci odtekat do vane, hromadi sa v krytoch vaciek odkial je pretlacany do sania a zaroven je vo vani malo oleja.""""

ve vaně popř chladiči sice bude více oleje, ale stále půjde do sání popř do sběrné nádoby, anebo když zvětším odtok tak se může stát, že vačky budou nedostatečně namazány

proto by mne zajímalo a žádám tímto angličany, zda by se mohli kouknout na englišweb zdali tam někdo zkoušel zvětšit průtok turbem a o kolik, a co to udělalo, a taky zvětšení odtoku z vaček, o kolik, a co to udělalo