Stránka 2 z 11

Re: jednodílný kardan

Napsal: 14.10.2008, 21:57
od jerrys13
nemůže to způsobovat větší vibrace ?
jaké to má výhody a nevýhody oproti origo?
k čemu mi to pomůže

Re: jednodílný kardan

Napsal: 15.10.2008, 06:28
od mrkevvzime
Kentoya píše:komaxit bych na kardan nedal, přece jen něco váží a při nerovnoměrném nanešení může čistě teoreticky rozhodit vyvážení, já si ho osobně stříknu hameritem,

dnes jsem poslal do kolotoče můj, uvidím cenu a uvidím zakolik mi řeknou že by byla cena při 5 nebo 10ti kusech, ale podle toho co říkali by se to mělo vejít do 3500 určitě

ještě uvidím co to bude vážit, mirkův celohliník má odhadem 6kg +-, tak doufám že se vlezeme do 9kg+-
co jsem ci tak cetl tak hlinik ma cca 5,5 takze docela dobrej odhad
origo ma okolo 13 jestli si to dobre pamatuju :wink:

citace z driveshaftshopu:
...steel 1-piece replacement shaft for the 240SX platform. This shaft is about 5lb less than the factory 2-piece and will give the car a faster throttle response due to the fact the hanger bearing is not moving up and down during acceleration...

Re: jednodílný kardan

Napsal: 15.10.2008, 11:11
od Design
Mam dotaz jak tam bude řešeno uchyceni jak je uprostred kardanu na origo?Bude to tam taky tak nejak řešeno?

Re: jednodílný kardan

Napsal: 15.10.2008, 12:07
od Martin_534
něco je špatně, pokud má hliníkovej 5,5kg a je o 5liber lehčí než seriovej, musí mít seriovej 8kg nebo hliníkovej 10,5kg :-)

Re: jednodílný kardan

Napsal: 15.10.2008, 12:12
od Mirek
keni psal ze podle nejakeho systemu ma seriovy kardan vcetne loziska 11kg.

Edit: popis alu kardanu z driveshaft shopu
This is a complete 6061-T6 aluminum shaft that is about 1/2 the weight of the factory 2-piece.
maji i ocelovy a ten ma o 5lbs mene nez seriovy jak pises

Re: jednodílný kardan

Napsal: 15.10.2008, 12:22
od Mirek
Design píše:Mam dotaz jak tam bude řešeno uchyceni jak je uprostred kardanu na origo?Bude to tam taky tak nejak řešeno?
nijak....proste to uprostred nedrzi :)

Re: jednodílný kardan

Napsal: 15.10.2008, 13:03
od mrkevvzime
Martin_534 píše:něco je špatně, pokud má hliníkovej 5,5kg a je o 5liber lehčí než seriovej, musí mít seriovej 8kg nebo hliníkovej 10,5kg :-)
spatne je to zes to neprecetl poradne :D
hlinikovej ma cca 5,5
ocelovej je o 5liber lehci nez origo :wink:

Re: jednodílný kardan

Napsal: 15.10.2008, 13:07
od vmille
Takhle je to u 300zx (200sx bude podobne):

OEM Driveshaft 30lbs

Aluminum Driveshaft 12lbs

Steel Driveshaft 17lbs

Re: jednodílný kardan

Napsal: 15.10.2008, 18:10
od Martin_534
nj, omlouvám se :oops:

to je tak, když dělám 4 věci najednou :-)

Re: jednodílný kardan

Napsal: 15.10.2008, 20:06
od Kentoya
no když jsem seriovej vážil na osobní váze, tak mi to ukazovalo +- 12,5 kg, takže pokud by jednodílnej měl vážit víc jak 10 tak se to skoro neoplatí

Re: jednodílný kardan

Napsal: 16.10.2008, 06:34
od mrkevvzime
tak to prave proto musis poresit z hiliniku :D

Re: jednodílný kardan

Napsal: 20.10.2008, 11:04
od buky300zx
Sorry za OT.Chcem sa spitat ze na co davaju origo dvoj dielny,preco tam nemusi byt potom to lozisko ako je u origo a ci to nebude vadit.
Dakujem.

Re: jednodílný kardan

Napsal: 20.10.2008, 19:16
od Kentoya
důvodů je více
1) čím vícedílný, tím lepší rozložení jednotlivých úhlů přes kříže, tudíž menší namáhání křížů
2) čím kratší jednotlivé díly, tím se dá kardan lépe vyvážit, jelikož se kardany vyvažují pouze na koncích, nikdy se nevyvažují uprostřed
3) u vícedílných musí být ložisko, a to proto, že při rozjezdu či při brzdění motorem, má kardan snahu se vyosit, a taky se vyosí, kdežto při běžné jízdě, má soustřednou tendenci otáčení, tudíž se nic nedeje
4) když odejdou silenbloky motoru a nápravy do věčných lovišt, je téměř dvounásobný rozdíl ve vyosení převodovka - diff, a opět jsou více namáhané kříže,

takže v podstatě jde pouze o větší namáhání křížů, které se dá hodně eliminovat novými silentbloky, a rozdíl výšek převodovka diff u našeho auta je sotva 3cm, takže při délce kardanu skoro metr, je úhel na křížích okolo 2 stupnů, a to je menší úhel, než při děleném kardanu kde jeho druhá část má již seriově cca 3 stupně, a díky silentblokům to může být ještě horší

Re: jednodílný kardan

Napsal: 29.10.2008, 20:11
od Kentoya
tak hotovo a zváženo

váha činí cca 7 a čtvrt kila :shock:

cena při jednom kuse 3600 + 300 kila pro mne za rozvoz, telefony a tak - celkem 3900
při třech kusech 3300 + kilo od každého - tudíž celkem 3400 za kus
5 a více kusů (cena už nižší nebude) 3150 + půl sta od každého - tudíž celkem 3200 za kus

jinak je to trubka z kvalitní oceli z přísadou CrMo, dovážená na objednávku z německa, proto je cena vyšší než se očekávalo, ta trubka se nedá u nás běžně sehnat, jinak samozřejmě vyváženo

doba potřebná na zhotovení cca 1 až 2 týdny

Re: jednodílný kardan

Napsal: 29.10.2008, 20:24
od mrkevvzime
no mozna hloupej-predcasny dotaz, ale jak vidis kvalitu a tak (odolnost-vydrz) jak to sedi?
vim, ze to asi nemas otestovany tak aspon na prvni pohled :D
jen pro zajimavost naka fotecka?