glykol vs litina

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

glykol vs litina

Příspěvek od adner » 05.10.2011, 23:35

stala se mi zajímavá věc...
motor na zimu vypuštěn,litina na vzduchu ráda oxiduje.Na jaře naplněno nemrzkou cca 60/40. Po asi 100 km se zelená barva změnila na lehce narezlou a při větší zátěži motoru začala stříkat kapalina z expanzky.Tvářilo se to přesně jako poškozené těsnění pod hlavou. Byl to ale problém kontaminace glykolu litinovým prachem z bloku. Jeho vlastnosti se natolik zhoršily,že namíchaná směs začínala vřít už někde od 85°C (= teplota na budíku,teplota stěny hlavy bude poněkud vyšší - 100-110°?) i přes 2 bary tlaku v systému. Po vypláchnutí a výměně za nový problém vyřešen...
Jen mě tak napadlo,kolik lidí zbytečně sundávalo hlavu při hledání závady :? ..

Igor
user
Příspěvky: 492
Registrován: 23.03.2008, 21:45
Bydliště: Hlinsko v Čechách

Re: glykol vs litina

Příspěvek od Igor » 06.10.2011, 13:26

tvl tak tohle slyším poprvé.....ikdyž je pravda že glykol je dost hustej(teda aspoň ten se kterým jsem pracoval já
Když třeme liščí ohon o ebonitovou tyč....

vmille
user
Příspěvky: 1723
Registrován: 29.08.2007, 22:34
Bydliště: okres Břeclav

Re: glykol vs litina

Příspěvek od vmille » 07.10.2011, 14:39

Stalo se ti to na 300zx? Pripadne mi ze VG blok je extra korozivni.

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: glykol vs litina

Příspěvek od adner » 07.10.2011, 18:42

jo 32..je docela škoda zničit engine kvůli drastickému snížení boiling pointu...

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: glykol vs litina

Příspěvek od kenivruh » 10.10.2011, 08:01

vmille píše:Stalo se ti to na 300zx? Pripadne mi ze VG blok je extra korozivni.
CA je na tom rovnako. Proste zelezny blok co narobis.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
tomita
user
Příspěvky: 687
Registrován: 03.05.2006, 14:58
Bydliště: Praha/Mnichov
Kontaktovat uživatele:

Re: glykol vs litina

Příspěvek od tomita » 12.10.2011, 07:57

adner píše:stala se mi zajímavá věc...
motor na zimu vypuštěn,litina na vzduchu ráda oxiduje.Na jaře naplněno nemrzkou cca 60/40. Po asi 100 km se zelená barva změnila na lehce narezlou a při větší zátěži motoru začala stříkat kapalina z expanzky.Tvářilo se to přesně jako poškozené těsnění pod hlavou. Byl to ale problém kontaminace glykolu litinovým prachem z bloku. Jeho vlastnosti se natolik zhoršily,že namíchaná směs začínala vřít už někde od 85°C (= teplota na budíku,teplota stěny hlavy bude poněkud vyšší - 100-110°?) i přes 2 bary tlaku v systému. Po vypláchnutí a výměně za nový problém vyřešen...
Jen mě tak napadlo,kolik lidí zbytečně sundávalo hlavu při hledání závady :? ..
Kdyz to ted pises, taky mi po naliti nemrzky/vody ta smes po par jizdach uplne zakalila do hneda (jako by byla rezava)..ale co vim, tak RB ma litinovy blok. :?
S chlazenim ale problem nemam. Kazdopadne to cele vypustim a naplnim znovu.
Obrázek
S14a RB25

Uživatelský avatar
Petr.S14
user
Příspěvky: 3741
Registrován: 03.03.2007, 10:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: glykol vs litina

Příspěvek od Petr.S14 » 19.10.2011, 07:09

jen takový OT, chci se zeptat, teoreticky, je možné aby fridex zvedl teplotu vody? s čistou vodou jsem měl teplotu na výstupu z motoru 77° a když sem mu nakládal, tak 80°.. teď nenakládám a mám tam skoro 90°..
ObrázekObrázek
S14A my love and dorifto street machine
AE86 levin 4AGE in progress

Uživatelský avatar
Steve
user
Příspěvky: 644
Registrován: 15.11.2006, 18:05
Bydliště: Plzeň

Re: glykol vs litina

Příspěvek od Steve » 19.10.2011, 09:40

Čistá voda odvádí teplo mnohem lépe, čím víc fridexu, tím se motor hůř chladí.

Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Re: glykol vs litina

Příspěvek od buky300zx » 19.10.2011, 10:29

Co viem tak velmi vela autocrosarov dava do chladenia len citu nemrzku,lebo ma bod varu tusim za 120 st.
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: glykol vs litina

Příspěvek od adner » 19.10.2011, 20:36

Petr.S14 píše:jen takový OT, chci se zeptat, teoreticky, je možné aby fridex zvedl teplotu vody? s čistou vodou jsem měl teplotu na výstupu z motoru 77° a když sem mu nakládal, tak 80°.. teď nenakládám a mám tam skoro 90°..
to je dost častý jev z několika důvodů
a:ve vodě se začnou dělat parní bublinky už od 80° a ty fungují jak izolace mezi stěnou a kapalinou
b:glykol (fridex) má menší tepelnou vodivost,takže se v chladiči hůř ochlazuje
c:glykol má vyšší hustotu = pomalejší oběh = pomalejší přenos tepla = větší teplotní spád = vyšší teplota kapaliny...
voda je sice nejlepší medium ale jen do té nepříliš vysoké hranice,pak nastává rychlý pokles absorbce a účinnosti chladícího systému...všechno to stojí na množství tepla které je potřeba předat chadivu, a ploše,která je k dispozici,tzn stejný motor s vyšším výkonem bude z tohoto ohledu znevýhodněn

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 52 hostů