Stránka 1 z 2

Timing chain

Napsal: 15.06.2008, 18:44
od branbito
Caute potrebujem nejake dolezite info. Uz mam motor skoro cely poskladany ale vyskytol sa taky problem. Nejak mi nesedi retaz tak ako by mala. Proste mechanik to nahodit tak ako mal a furt mu to podla znaciek na retazy nevychadza ako by malo. Nejak si s tym nevie rady tak mi dal za ulohu nech zistim kde moze byt zrada. Ked sa to pretoci sadne to niekedy? Spominal ze niekedy to treba par krat pretocit a ze to sadne ale tocili sme s tym a furt to nevychadzalo nejak.

Inak mam SRko a daval som ine vacky takze tam vidim hl. dovod preco to mozno nevychadza ale vacky su priamo na SRko a neboli ziadne zmienky o inom nastaveni retaze ci ako sa tomu hovori.

Prosim o odpovede len ak mate priame skusenosti. Nestojim o nejake dohady. Dakujem

Napsal: 15.06.2008, 19:01
od Design
S vačkama nemuže byt problem tam maš ten kolik aby se to nejak neprotočilo a šptne to časovani nemuže byt.Vim že strejček to asi 3x predelaval ale nevim nic bližšiho protože sem utoho nebyl :?

Napsal: 15.06.2008, 21:58
od blázen
sundej řetěz otoč kliku o 360st a nasad řetěz a pak zkus zda sedí a napiš výsledek

Napsal: 16.06.2008, 07:09
od johny1
ak zhodis retaz a zacnes tocit klukovku z vackami na hlave, je dost dobra sanca ze sa piesty stretnu s ventilmi, tak davaj pozor

ako ste to rozoberali? tvoj mechanik mal oznacit kde sedeli sprokets a retaz pred tym ako to zacal rozoberat a potom s klukou ani nepohnut, teraz by sa ti to velmi jednoducho skladalo

ak si fakt nevies stim poradit tak zhod predny kryt a daj retaz tak aby pasovala

Napsal: 16.06.2008, 07:19
od kenivruh
johny1 píše:ak zhodis retaz a zacnes tocit klukovku z vackami na hlave
:scratch:

Napsal: 16.06.2008, 08:57
od blázen
má prázdné hydra,vyjde mu to otočit.. samozřejmě je třeba postupovat opatrně

Napsal: 16.06.2008, 10:19
od kenivruh
Ehm. Ked da retaz dole tak sa asi vacky pri toceni klukou nebudu tocit alebo mi nieco unika?

Napsal: 16.06.2008, 12:05
od Martin_534
hlavně u SR nejde sundat řetěz bez sundání olejovýho čerpadla a to zase nejde sundat bez sundání hlavy a vany :(

já když jsem dělal rozvody, tak nebyl žádnej problém, vše sedlo na rysky jak mělo

Napsal: 16.06.2008, 15:18
od jsadik
Při troše šikovnosti jde sundat olejové čerpadlo i bez demontáže hlavy a nastavit rozvody, nemůžeš se splést, řetěz má 3 značky, každou pro jedno kolo rozvodů.Nic složitého, všechno je popsaný v manuálu.

Napsal: 16.06.2008, 19:04
od branbito
No som si myslel aj ja ze to nebude ziaden problem ale proste tie znacky co su na retazy z nejakeho dovodu mechanikovi nevychadzaju. Tiez mi neni jasne preco. Jedine co ma tesi ze problem neni v retazi ani vo vackach, proste je tam len nejaky chytak preco to nesedi aj ked to prakticky urco sedi. No snad na tuto zahadu coskoro pridem

Napsal: 16.06.2008, 20:56
od blázen
branbito píše:No som si myslel aj ja ze to nebude ziaden problem ale proste tie znacky co su na retazy z nejakeho dovodu mechanikovi nevychadzaju. Tiez mi neni jasne preco. Jedine co ma tesi ze problem neni v retazi ani vo vackach, proste je tam len nejaky chytak preco to nesedi aj ked to prakticky urco sedi. No snad na tuto zahadu coskoro pridem
už sem ti to psal.. 4dobý motor má 2 cykly, takže pokud před nasazením řemenu/řetězu pootočíš klikou jednou dokola ( o 360st) a pak nasadíš rozvod,rysky se nevrátí na svá místa po kontrolním protočení, takže ten řemen/řetěz sundej a otoč kliku o 360st. pak nasad a zkontroluj

toto je moje teorie příčiny tvé závady

Napsal: 16.06.2008, 20:56
od blázen
branbito píše:No som si myslel aj ja ze to nebude ziaden problem ale proste tie znacky co su na retazy z nejakeho dovodu mechanikovi nevychadzaju. Tiez mi neni jasne preco. Jedine co ma tesi ze problem neni v retazi ani vo vackach, proste je tam len nejaky chytak preco to nesedi aj ked to prakticky urco sedi. No snad na tuto zahadu coskoro pridem
už sem ti to psal.. 4dobý motor má 2 cykly, takže pokud před nasazením řemenu/řetězu pootočíš klikou jednou dokola ( o 360st) a pak nasadíš rozvod,rysky se nevrátí na svá místa po kontrolním protočení, takže ten řemen/řetěz sundej a otoč kliku o 360st. pak nasad a zkontroluj

toto je moje teorie příčiny tvé závady

Napsal: 16.06.2008, 21:02
od branbito
blázen píše:
branbito píše:No som si myslel aj ja ze to nebude ziaden problem ale proste tie znacky co su na retazy z nejakeho dovodu mechanikovi nevychadzaju. Tiez mi neni jasne preco. Jedine co ma tesi ze problem neni v retazi ani vo vackach, proste je tam len nejaky chytak preco to nesedi aj ked to prakticky urco sedi. No snad na tuto zahadu coskoro pridem
už sem ti to psal.. 4dobý motor má 2 cykly, takže pokud před nasazením řemenu/řetězu pootočíš klikou jednou dokola ( o 360st) a pak nasadíš rozvod,rysky se nevrátí na svá místa po kontrolním protočení, takže ten řemen/řetěz sundej a otoč kliku o 360st. pak nasad a zkontroluj

toto je moje teorie příčiny tvé závady
360stupnov je 2x otocit. No predal som tuto informaciu fesakovi co mi sklada motor tak dufam ze ked to spravi tak problem zmizne.

Napsal: 16.06.2008, 21:09
od blázen
360 stupnů je jednou dokola ... ked že 90stupnov je pravý úhol a v kruhe su čtyry tieto úhly

Napsal: 16.06.2008, 22:05
od jsadik
blázen píše:360 stupnů je jednou dokola ... ked že 90stupnov je pravý úhol a v kruhe su čtyry tieto úhly
Dovol abych se ti vysmál, tvoje teorie s tim motorem nemá nic společnýho :-D......ano pokud máš na vačkách a klice rysky vztažené na pevné body na motoru po otočení o 360 stupňů se vrátí na značky.....pokud ti ale udává rozvod značky na řetězu a kolech musíš motorem otočit vícekrát.......bylo to myslim více než 10x už si to nepamatuju....prostě dokud se netrefí, jestli se tak nestane nikdy, máš to špatně nastavený :)