Stránka 8 z 14

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Napsal: 01.09.2008, 18:17
od raddy
ako som napisal uz na zaciatku, vyradenie AFM znamena vyradenie seriovej ECU a myslim ze tym je povedane vsetko co potrebujes vediet...v podstate jedine prakticky pouzitelne risenie je MAP snimac a standalone ECU.
a zase take tajnosti s tym robit nemusis, hlavne ak potrebujes tahat informacie. kludne sa s nami za to mozes podelit s tymto na prvy pohlad velmi zaujimavym projektom.

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Napsal: 01.09.2008, 18:22
od blázen
nonan možná sem hloupej ale nevím kam tím směřuješ.. to že ti motor udrží větší tlak než budeš používat je přece úplně fuk. AFM ti bude vždy měřit skutečné množství vzduchu při daném tlaku,což je výchozí signál pro ECU. Je úplně jedno jaký tlak si v rozumných mezích nastavíš a čím si ho nastavíš. Jediný problém s AFM nastane v případě, že budeš foukat moc a jednoduše ti nepostačí seriová AFM svým rozsahem. Budeš potřebovat nějakou s větším průměrem VS úprávou ECU pro větší množství vzduchu při stejné hodnotě rozsahu naměřené AFM.

Pokud píšu úplně od cesty tvého problému,tak to zkus vyjádřit jinak at to pochopím,kam vlastně míříš, klidně připiš typ turba a zkus používat reálné hodnoty pro lepší představu

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Napsal: 01.09.2008, 18:31
od mrkevvzime
nechapu na co odpoustet pulku tlaku kdyz se ten tlak muze proste omezit na 1,2 a nic se odpoustet nemusi... :idea:

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Napsal: 01.09.2008, 20:45
od nomann
tak teď jsem dopsal třicetiřádkovej referát s popisem toho o co se pokoušim a neni tu. :evil: Dneska to už znova psát nebudu,nechám to na zítra.

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Napsal: 01.09.2008, 21:16
od branbito
Gerox píše:sorry ze to davam sem...ale neni nutny kvuly tomu otevirat novej post...tady je prvni haltech v cr do S13..

Obrázek

zitra by se melo ladit...pokud vse dopadne dobre.
Kto to bude ladit? Niekto z fora?

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Napsal: 01.09.2008, 21:47
od Kentoya
toho tlaku se dá dosáhnout např kompresorem a je celkem logické, že ten tlak upustíš, ale opravdu nejlepší řešení je vložit AFM před klapku a máš, klid, protože ti naváží přesně tolik kolik potřebuješ, a přepouštěcí ventil je potom potřeba dát co nejblíže za kompresor, aby jsi upouštěl ještě teplý vzduch a zbytečně nepřehříval IC, ale upřímně pokud hodláš použít kompresor, najdi takový, který bude tlačit pouze tolik kolik budeš někdy maximálně chtít aby jsi předešel přehřívání vzduchu, řekněme, že max použitelný tlak je 1,8 bar tak bych hledal takový kompresor, protože kompresoru je v podstatě celkem jedno jestli má motor objem 1,3 nebo 2,4, kompresor potřebuje otáčky a řekl bych že CA motor bude mít i s tlakem 1,8 velké problémy, ale když se motor dobře udělá, tak je zvládne

pokud se pletu, tak mě opravte

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Napsal: 02.09.2008, 06:59
od raddy
no taky kompresor by som si rad pozrel. hocaky kompresor sa pouzit neda, rovnako ako ma mapu kompresora turbo, ma ju aj kompresor a tym je dana jeho vhodnost (resp. jeho konkretnej konfiguracie) na dany motor. no ale nech sa panko rozpise o co mu ide...

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Napsal: 02.09.2008, 08:41
od kenivruh
blázen píše:nonan možná sem hloupej ale nevím kam tím směřuješ.. to že ti motor udrží větší tlak než budeš používat je přece úplně fuk. AFM ti bude vždy měřit skutečné množství vzduchu při daném tlaku,což je výchozí signál pro ECU. Je úplně jedno jaký tlak si v rozumných mezích nastavíš a čím si ho nastavíš. Jediný problém s AFM nastane v případě, že budeš foukat moc a jednoduše ti nepostačí seriová AFM svým rozsahem. Budeš potřebovat nějakou s větším průměrem VS úprávou ECU pro větší množství vzduchu při stejné hodnotě rozsahu naměřené AFM.

Pokud píšu úplně od cesty tvého problému,tak to zkus vyjádřit jinak at to pochopím,kam vlastně míříš, klidně připiš typ turba a zkus používat reálné hodnoty pro lepší představu
On chce mat system, kde mas za turbom prepustaci ventil, ktory ti vlastne reguluje tlak v sani. Ak za turbom su napr. 2 bary a v sani chces mat 1.2 baru, tak ten ventil ti zvysni vzduch pusti do atmosfery. A prave kvoli tomu zvysnemu vzduchu, ktory ide do atmosfery, nemoze pouzit normalne AMF, lebo napr 40% nameraneho vzduchu sa do sania nedostane. Takyto system regulacie sa pouziva(l) na obmedzovanie vykonu aut v roznych sutaziach (najjednoduchsi kontrolovatelny sposob obmedzenia).

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Napsal: 02.09.2008, 08:46
od kenivruh
raddy píše:rovnako ako ma mapu kompresora turbo, ma ju aj kompresor
Ehm jedno z toho bude asi mapa turbiny ze?

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Napsal: 02.09.2008, 08:54
od blázen
kenivruh píše:
blázen píše:nonan možná sem hloupej ale nevím kam tím směřuješ.. to že ti motor udrží větší tlak než budeš používat je přece úplně fuk. AFM ti bude vždy měřit skutečné množství vzduchu při daném tlaku,což je výchozí signál pro ECU. Je úplně jedno jaký tlak si v rozumných mezích nastavíš a čím si ho nastavíš. Jediný problém s AFM nastane v případě, že budeš foukat moc a jednoduše ti nepostačí seriová AFM svým rozsahem. Budeš potřebovat nějakou s větším průměrem VS úprávou ECU pro větší množství vzduchu při stejné hodnotě rozsahu naměřené AFM.

Pokud píšu úplně od cesty tvého problému,tak to zkus vyjádřit jinak at to pochopím,kam vlastně míříš, klidně připiš typ turba a zkus používat reálné hodnoty pro lepší představu
On chce mat system, kde mas za turbom prepustaci ventil, ktory ti vlastne reguluje tlak v sani. Ak za turbom su napr. 2 bary a v sani chces mat 1.2 baru, tak ten ventil ti zvysni vzduch pusti do atmosfery. A prave kvoli tomu zvysnemu vzduchu, ktory ide do atmosfery, nemoze pouzit normalne AMF, lebo napr 40% nameraneho vzduchu sa do sania nedostane. Takyto system regulacie sa pouziva(l) na obmedzovanie vykonu aut v roznych sutaziach (najjednoduchsi kontrolovatelny sposob obmedzenia).
nejjednoušší způsob omezení výkonu je použít EBC a ne vymýšlet upouštění. ale pokud chce upouštět at dá AFM před klapku a nebo at dá druhou AFM pro upouštěný vzduch a nějakým způsobem signály odečítá pro výsledný (pokud je to konstrukčně možné)

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Napsal: 02.09.2008, 09:14
od raddy
kenivruh píše:
raddy píše:rovnako ako ma mapu kompresora turbo, ma ju aj kompresor
Ehm jedno z toho bude asi mapa turbiny ze?
nie, mechanicky kompresor predsa nema turbinu:)) tak ako urcuje vhodnost normalneho turba mapa jeho kompresora, tak urcvuje vhodnost mechanickeho kompresora mapa jeho kompresora, kapisto?:))

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Napsal: 02.09.2008, 09:24
od Gerox
me by spise zajimalo jakej koompresor chce pouzit aby mel pri 3000 otacek 2,4 baru? a to na 1,8 motoru... :shock:

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Napsal: 02.09.2008, 09:40
od raddy
no to zaujima aj mna ale manik sa stale nerozpisal...

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Napsal: 02.09.2008, 10:25
od kenivruh
raddy píše:
kenivruh píše:
raddy píše:rovnako ako ma mapu kompresora turbo, ma ju aj kompresor
Ehm jedno z toho bude asi mapa turbiny ze?
nie, mechanicky kompresor predsa nema turbinu:)) tak ako urcuje vhodnost normalneho turba mapa jeho kompresora, tak urcvuje vhodnost mechanickeho kompresora mapa jeho kompresora, kapisto?:))
Jaaj som si nevsimol ze tam pises o kompresore ako o mechanickom kompresore. Som myslel, ze sa stale bavime o turbe :) Nejak vela vyznamov ma to slovo kompresor :)

Plus on nikde nepisal ze pouzije supercharger, to len kentoya tipuje ze to moze byt ono ;)

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Napsal: 02.09.2008, 19:59
od Kentoya
a právě proto, že se domnívám že chce použít kompresor, a pravděpodobně z nákladáku a je mu jasné že to není ideální pro 1,8 motor, a má tak nějak spočítané 2,4 bary, potřebuje upustit, aby to bylo vhodné na 1,8 motor, je to moje doměnka, třeba vymyslel něco jiného, nevím ale tohle řešení pokud vím se už někdě použilo či zkoušelo, ale přestal jsem se tímto tématem zabývat před rokem a půl, tak nevím